Skip to content

Τις μουσικές συγγένειες ανάμεσα στα έργα των μεγάλων Ρώσων συνθετών Σεργέι Ραχμάνινοφ, Ιγκόρ Στραβίνσκι, Ντμίτρι Σοστακόβιτς και την επιρροή που άσκησαν στον Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, επιχειρεί να αναδείξει η συναυλία που διοργανώνεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Παρασκευή 12 Μαρτίου Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης (πρώην Αίθων φίλων Μουσικής). Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού θα συμπράξει με έργα Στραβίνσκι Ραχμάνινοφ, Μίκη Θεοδωράκη (Σουίτα για πιάνο (βραβευμένο έργο το 1957) στην Μόσχα Αντιγόνη , Ζορμπάς).

 

Σημαντική είναι η παρουσία της Ρωσίδας Σοπράνο Αιμιλία Τιταρένκο, η οποία θα ερμηνεύσει αποσπάσματα από την όπερα Αντιγόνη. Η Αιμιλια Τιταρενκο γνωρίζει βαθιά τα έργα του Μίκη Θεοδωράκη, και έχει ηχογραφήσει την τριλογία Αντιγόνη Ηλέκτρα Μήδεια. Επί σκηνής θα εμφανιστούν ο τενόρος Ζάχος Τερζάκης και η πιανίστα Τατιάνα Παπαγεωργίου, η οποία έχουν ασχοληθεί σε βάθος με το ρεπερτόριο του μεγάλου Έλληνα συνθέτη.

O Μίκης Θεοδωράκης σε κείμενα που έγραψε στη δεκαετία του ΄50 αναφέρεται στη σχέση του με τον Ρώσο συνθέτη και πόσο τον επηρέασε. «… Νομίζω πως η επιρροή του Στραβίνσκι πάνω μου οφείλεται βασικά στο γεγονός ότι ακουμπάμε και οι δύο πάνω σε μουσικές παραδόσεις – ρωσική, ελληνική που η βάση τους είναι οι σιδερένιοι ρυθμοί των λαϊκών χορών ». Αλλά δεν ήταν μόνο αυτός. Ήταν και οι Σεργκέι Ραχμάνινοφ και Ντμίτρι Σοστακόβιτς. Ειδικά με τον τελευταίο ταυτίστηκε μουσικά και ιδεολογικά. Πηγή έμπνευσής του ήταν οι «Συμφωνίες» του. Είχε σημειώσει στο παρελθόν: «Η επίδρασή του πάνω μου είχε να κάνει με το ότι εκπροσωπούσε (ο Σοστακόβιτς) τη σοβιετική τέχνη σε μια εποχή που για τους Έλληνες αριστερούς του Εμφυλίου κάθε τι το σοβιετικό έπαιρνε τις διαστάσεις μυθικού συμβόλου».

 

Back To Top