Την «κλασική» πτυχή του Μίκη Θεοδωράκη και ειδικότερα τα έργα μουσικής δωματίου που έχει γράψει και θεωρούνται προάγγελος των λόγιων έργων του αλλά και των λαϊκών συνθέσεών του φωτίζει η συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Αφετηρία με το έργο του «Θέμα και παραλλαγές για σόλο βιολί», από τον βιολονίστα Γιώργο Δεμερτζή σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση. Ο Μίκης υπέγραψε την χειρόγραφη παρτιτούρα του στις 30 Αυγούστου του 1947 στην Ικαρία, όπου περνούσε την πρώτη του εξορία. H απλή μελωδία του πρωτότυπου έργου σε συνδυασμό με την «τραγουδιστική» του διάθεση δίνουν το στίγμα και των ακόλουθων συνθέσεων: τις «Πασακάλιες για δυο πιάνα» (1955, Παρίσι, όπου ο Μίκης συνέχισε τις μουσικές του σπουδές ως υπότροφος του IKY), «Τέσσερα ποιήματα του Καβάφη» («Τελειωμένα», «Μακριά», «Che fece… il gran rifiuto» και «Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον») για τέσσερα πνευστά και αφηγητή, και τα «Λυρικότατα», κύκλος τραγουδιών με συνοδεία κουαρτέτου εγχόρδων και πιάνου (1996). Στο δεύτερο μέρος θα ακουστούν ο «Οιδίπους Τύραννος», έργο για κουαρτέτο εγχόρδων ή «ωδή για ορχήστρα εγχόρδων», όπως ο ίδιος ο συνθέτης το ονομάζει και η «Βεατρίκη στην Οδό Μηδέν».
Την καλλιτεχνική επιμέλεια της βραδιάς έχει ο Γιώργος Δεμερτζής.

το ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ του Γιώργου Δεμερτζή (φωτο)
και οι μουσικοί
Τατιάνα Παπαγεωργίου, Νίκος Λαλιώτης: πιάνο
Γιάννης Τσελίκας: όμποε
Χριστίνα Παντελίδου: κορ-ανγκλαί
Γιάννης Σαμπροβαλάκης: κλαρινέτο
Γιώργος Φαρούγγιας: φαγκότο